مطالب داغ روزانه

ساخت وبلاگ

تهیه لوازم آرایشی با پوست مرغ

تهیه لوازم آرایشی با پوست مرغ

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، درباره ی استفاده از پوست مرغ در تولید محصولات آرایشی را توضیح داد. دکتر مصطفی اسماعیلی با بیان اینکه اخباری که درباره استفاده از پوست و ضایعات مرغ در تولید مواد اولیه لوازم آرایشی انتشار می یابد

شایعاتی بیش نیست، اظهار داشت: عموما نیز اگر مکان های تولید مواد اولیه لوازم آرایشی و بهداشتی، دارای مجوزهای لازم بهداشتی باشد تولیدکنندگان می‌توانند فرآورده‌های خود را به کارخانجات این قبیل لوازم   بفروشند.

وی اضافه کرد: از چربی های حیوانی مثل پیه گوسفند و گاو البته با قید رعایت ضوابط بهداشتی در تولید فرآورده هایی مثل صابون استفاده می‌شود و این در حالی است که چربی های مرغ از این قاعده مستثنی هستند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه نظارت مستقیم بر کارخانه‌های تولید فرآورده های آرایشی و بهداشتی بر عهده معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی شهرهای مختلف است، خاطر نشان کرد: اگر تخلفی رویت شود بدون کوچکترین گذشتی توسط دانشگاه گزارش شده و در مجامع قضایی به آن رسیدگی می‌شود.

به گفته وی، مسئولیت نظارت بر شهر تهران را یکی از سه معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی «شهید بهشتی»، «ایران» و «تهران» عهده‌دار است.

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: سازمان غذا و دارو به‌ صورت مستمر اماکن خرید و فروش مواد اولیه آرایشی و بهداشتی و همینطور فاکتورهای خرید کارخانجات را مورد بررسی قرار می‌دهد.

همچنین ببینید:

مطالب داغ روزانه...
ما را در سایت مطالب داغ روزانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار hotday بازدید : 93 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 20:47

دختر پناهنده افغان صاحب مقام اول مایکروسافت شد

دختر پناهنده افغان صاحب مقام اول مایکروسافت شد

ثریا رضایی یک دختر افغان توانست به مقام  اول آزمون های مایکروسافت را بدست آورد!دختری که مدرک مهندسی مایکروسافت را بدست آورد یک دختر افغان توانست با شرکت در آزمون های مایکروسافت به مقام اول دست یابد.

ثریا رضایی دختر پناهجو افغان با شرکت در آزمونهای مایکروسافت با نمره ۹۱۴ مقام اول را کسب کرد.

گفتنی است؛ شرکت مایکروسافت دارای دوره‌های آموزشی فراوانی است که بطور رسمی و غیر رسمی در بیشتر نقاط دنیا برگزار می‌شود. در پایان هر دوره دانشجو می‌تواند با گذراندن آزمون‌های بین‌المللی مدرک آن دوره را از شرکت مایکروسافت اخذنماید و به عنوان کاربر حرفه‌ای شرکت در آن دوره شناخته شود.

برای دستیابی به مدرک مهندسی مایکروسافت هر دانشجو باید هفت دوره را با موفقیت بگذراند و در آزمون نهایی هر دوره نیز پذیرفته شود. پس از پایان دوره آن دانشجو به عنوان مهندس مایکروسافت در کل دنیا با یک شناسه کاربری منحصر به فرد شناخته می‌شود.

دختر پناهنده افغان صاحب مقام اول مایکروسافت شد

همچنین ببینید:

مطالب داغ روزانه...
ما را در سایت مطالب داغ روزانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار hotday بازدید : 89 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 20:47

تصاویری جنجالی از زندگی پسر بی دست و پا

تصاویری جنجالی از زندگی پسر بی دست و پا

این پسر بچه با وجود اینکه مشکلات زیادی به خاطر نداشتن دست و پا در زندگی دارد اما همچنان با امید زندگی می کند.تیو ساتریو پسری اندونزیایی  و 11ساله است که با معلولیتی شدید و بدون دست و پا به دنیا آمد. وی تمام کارهای خودش را با دندان هایش انجام می دهد حتی مشق نوشتن.

به تازگی وی یاد گرفته است که با استفاده از چانه اش پلی استیشن بازی کند. مادرش می گوید که وی علاقه شدیدی به بازی های کامپیوتری پیدا کرده و هرلحظه او را در مقابل پلی استیشن می بینیم جز در مواردی که می خواهد حمام کند و یا درس بخواند.

مادر این کودک در زمان بارداری از نقص بدنی وی اطلاعی نداشته و دکترها همه چیز را نرمال اعلام کرده بودند. همین امر شوک بزرگی را به آنها وارد کرده بود. آنها می گویند که دیگر همه چیز برایشان عادی شده است و با این نقص مادرزادی کنار آمده اند.

تصاویری جنجالی از زندگی پسر بی دست و پا

تصاویری جنجالی از زندگی پسر بی دست و پا

همچنین ببینید:

مطالب داغ روزانه...
ما را در سایت مطالب داغ روزانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار hotday بازدید : 98 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 1:48

وضعیت قدرت اردوغان پس از کودتا,اردوغان

جهانی‌ها -> اخبار

سرکیس النعوم در النهار نوشت: تلاش برای کودتا علیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و حزب اسلامگرای یا “محافظه کار” یادآور تلاش نظامیان کهنه کار لبنانی علیه رئیس جمهور لبنان ژنرال فواد شهاب در سال ١٩۶١ بود که چند ساعت پس از به راه افتادن، خنثی شد.


به گزارش «انتخاب»، علت نخست این یادآوری، شکست سریع تلاش برای کودتا در ترکیه و علت دوم مشارکت نکردن اکثر فرماندهان ارتش و یگان های آن است. علت سوم بی گدار به آب زدن کودتاچیان در اجرای آن و علت چهارم مخالفت مطلق با کودتای نظامی از سوی اکثریت ملت ترکیه و احزاب آن، حتی احزاب مخالف است.

طبیعتاً پیش از قضاوت درباه آنچه اتفاق افتاد و پیش از گمانه زنی درباره آینده رئیس جمهور اردوغان و ادامه نقش او و حزب خود، باید در انتظار بازگشت اوضاع به حالت عادی طبیعی خود در ترکیه ماند و این امر با وجود شکست بنیادین این تلاش، به احتمال مدتی به طول می انجامد. اما در این اثنا بر اساس پیگیری روزانه اوضاع ترکیه می توان گفت این تلاشِ شکست خورده شاید حداقل در آینده نزدیک آخرین تلاشی باشد که ارتش ترکیه برای ایجاد تغییر در روند ناخوشایند دولت و کشور انجام داده است. زیرا پیش از به قدرت رسیدن حزب “عدالت و توسعه”، روزهایی که سکولاریسم، اگر بتوان گفت به طور کامل حاکم و ارتش نیز به موجب سنت ها، قوانین و قانون اساسی حامی آن بود و نیروهای نظامی که در سکولار بودنشان تردید وجود داشت یا در وابستگی شان به جریان ها یا افکار دینی و به طور مشخص اسلامی – سیاسی سوء ظن می رفت، پاکسازی سالانه انجام می داد. هدف از آن مقابله با ظهور جنبشی اسلامی در ارتش بود که احتمالاً گسترش آن و چشم پوشی از وجود آن، تلاش برای حمله به نظام و تغییر آن را مجاز می کرد. با وجود این، ارتش نتوانست حزب اسلامی عدالت و توسعه یا محافظه کار را از رسیدن به قدرت از طریق دمکراتیک محروم کند، گر چه در عمل بارها توانسته بود احزاب و رهبری اسلامی متعدد حاکم بر کشور را، علی رغم این که آن ها نیز با روش دمکراتیک یعنی انتخابات به حکومت رسیده بودند، سرنگون کند.
اما اکنون پس از گذشت چهارده سال از حکومت [حزب عدالت و توسعه]، اردوغان و حزب او در داخل نهاد نظامی پاکسازی نیروهای سکولار را انجام داده اند آن هم پس از این که درهای آن [ارتش] را به روی اسلامگریان حزب خود و اسلام گرایان دیگر باز کردند؛ بنا بر این دشوار است ارتش را علیه این دو [جریان اسلامی] تحریک کرد مگر این که ترکیه وارد مرحله ای شود که در آن اسلام گریان این کشور با هم درگیر شوند.

این مسئله نزدیک بود اتفاق بیفتد. هنگامی که حزب عدالت و توسعه و به طور مشخص رئیس آن اردوغان از متحد مبلغ اسلامی خود، فتح الله گولن و حضور گسترده هوادارانش در تمام بخش های دستگاه های اداری، امنیتی، قضائی، آموزشی، رسانه ای و تجاری یعنی در محافل نخبگان، جدا شد.

لازم به ذکر است که پایگاه مردمی گولن نیز کم نبود. اما اردوغان با درایت بود بنا بر این مبارزه برای ریشه کن کردن گولن و طرفداران او را آغاز کرد و آنان همواره متهم به دست داشتن در تلاش برای کودتای سیاسی و نظامی بودند. اردوغان به مبارزه ادامه داد و تا حد زیادی موفق به دور کردن آنان شد. در این راستا از درگیری سیاسی داخلی میان اسلامگرایان پرهیز کرد همچنین عوامل تبدیل آن به درگیری مردمی خونین را از میان برد. او بی تردید به پاکسازی نهادهای مدنی نظامی امنیتی از دشمنان خود برای جلوگیری از افتادن آنها در وسوسه کودتا علیه او ادامه می دهد.

آیا آنچه اتفاق افتاد اردوغان را با وجود موفقیت در خنثی کردن تلاش کودتا تضعیف می کند؟

او همچنان در داخل از موقعیت مستحکمی برخوردار است اما به راه انداختن جنگ علیه حزب جدایی طلب دمکرات کردستان ترکیه یا چه بسا انجام ندادن اقدامات لازم برای جلوگیری از درگیری تازه میان او و کُردهای ترکیه برای او و کشورش خونریزی و فرسایش دائمی را سبب شود. نیاز فوری او به عقب نشینی از مواضعش که در لحظه خشم اتخاذ کرد حتی عقب نشینی درباره باور خود در قبال روسیه، اسرائیل، مصر، سوریه و غیره احتمالاً حکیمانه بوده است؛ اما به مرور زمان از جذابیت او می کاهد.

خلاصه این که ترکیه حداقل دمکراتیک باقی می ماند. این کشور را اردوغان، محبوبیت او، احزاب مخالف او و اکثریت ارتش نجات دادند اما مسئله مهم اکنون این است که از این دمکراسی پاسداری شود و این تلاش برای کودتا این کشور را به سوی دولتی پلیسی سوق ندهد این همان چیزی است که رقبای اردوغان قبل از اتفاق افتادن کودتا به آن اهتمام داشتند. لازم به ذکر است که روابط کشور اردوغان با آمریکا و عضویت این کشور در پیمان ناتو باید به حل و فصل آرام و در عین حال قاطعانه مسئله به اردوغان کمک کند و حتی او را به دست برداشتن از رویاهای غیر قابل تحقق خود سوق دهد.

همچنین ببینید

منبع : انتخاب / پ

مطالب داغ روزانه...
ما را در سایت مطالب داغ روزانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار hotday بازدید : 107 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 19:04

دستگیری 80 دختر و پسر در پارتی شبانه افغان ها,دستگیری در پارتی شبانه

جهانی‌ها -> اخبار

برپا کنندگان پارتی شبانه افغان ها در قزوین به بهانه جشن عید فطر در حال رقص و پایکوبی بودند که دستگیر شدند.

پارتی شبانه افغان ها به بهانه جشن عید فطر

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری قزوین گفت:بیش از ٨٠ تبعه کشور افغانستان در میهمانی شبانه باغی در روستاهای اطراف قزوین دستگیر شدند.

 بهمن عشایری گفت:با اطلاع رسانی و پیگیری های صورت گرفته بیش از ٨٠ تبعه غیرمجاز کشور افغانستان که در میهمانی شبانه از قبل برنامه ریزی به بهانه شرکت در جشن عید فطر در حال رقص و پایکوبی بودند، دستگیر شدند.

وی افزود:به دنبال وصول گزارشی مبنی بر اجرای برنامه شبانه توسط اتباع خارجی در باغی در اطراف قزوین بلافاصله با هماهنگی نیروی انتظامی و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان، با همکاری شورا و بسیج روستای «مهدی آباد» تمامی شرکت کنندگان در میهمانی مذکور دستگیر شدند و از آنها مقادیری موادمخدر و مشروبات الکلی کشف و ضبط شد که برای طی مراحل قضایی تحویل مراجع ذی ربط شدند.

همچنین ببینید

منبع : اعتماد / پ

مطالب داغ روزانه...
ما را در سایت مطالب داغ روزانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار hotday بازدید : 105 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 19:04

جنجال مراسم ازدواج دختر 5 ساله با پسر 8 ساله + عکس,عقد دختر و پسر کم سن

جهانی‌ها -> عکس

انتشار تصاویری از عقد دو کودک مصری، دختر 5 ساله با پسر 8 ساله موجی از واکنش و اعتراض همگان را برانگیخت و مسولان قضایی را بطور جدی وارد عمل کرد.

جنجال امنیتی ازدواج دختر 5 ساله با پسر 8 ساله !

این روزها شنیدن ازدواج برخی افراد که به عجیب ترین شکل ممکن مثل اختلاف سنی فاحش عروس و داماد و… است تبدیل به یک اپیدمی شده و به نوعی قبول بعضی اتفاقات و پیوندها با همه عجیب بودنشان کار سختی نیست اما گاهی با خبرهایی روبرو می شویم که بسیار تکان دهنده و غیر قابل تصور است نمونه بازر آن ازدواج دختر بچه 5 ساله با پسر 8 ساله که موجب خشم بسیاری از کاربران شده و همچنین جنجالی امنیتی به پا کرده است.

دو خانواده مصری مراسم عقدی برگزار کرده بودند که دختر 5 ساله را به عقد پسر 8 ساله درآورده بودند.

جنجال مراسم ازدواج دختر 5 ساله با پسر 8 ساله + عکس,عقد دختر و پسر کم سن

سئولان قضایی مصر احضاریه ای به خانواده های این دو نوجوان داده اند و قرار شده است مجازاتی برای این اقدام در نظر گرفته شود.

وزارت کشور مصر هم به این مسئله واکنش نشان داده است و خواست تا این دو نوجوان را تا قبل رسیدن به سن قانونی اجازه عقد آنها تعلیق شود.

همچنین ببینید

منبع  : انتخاب / پ

مطالب داغ روزانه...
ما را در سایت مطالب داغ روزانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار hotday بازدید : 95 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 19:04

شکایت بهنوش بختیاری از سودجیان تبلیغاتی,بهنوش بختیاری

جهانی‌ها -> اخبار

سوء استفاده از عکسهای بهنوش بختیاری توسط سودجویان تبلیغاتی بهنوش بختیاری را به شکایت قانونی از سودجویان واداشت.

شکایت قانونی بهنوش بختیاری از سودجویان تبلیغاتی

استفاده غیر قانونی از عکسهای بهنوش بختیاری در تبلیغات توسط سودجویان تبلیغاتی موجب خشم و واکنش قانونی بهنوش بختیاری شد . بهنوش بختیاری از سودجویان تبلیغاتی شکایت کرد و در اینستاگرامش پستی را در این رابطه منتشر کرد.

روند شکایت بهنوش بختیاری از برخی سودجویان تبلیغاتی را اینجا ببینید.

بهنوش بختیاری در جدیدترین پست اینستاگرام خود نوشت:

متاسفانه این روزها از عکس های من و بعضی همکارانم سو استفاده تبلیغاتی میکنن و بلیط میفروشن…وماجراهایی بوجود میارن…به همین دلیل برطبق مستندات بنده شکایت خود را قانونی آغاز کردم و خواهشم از مردمم اینه که به شدت مراقب آدمای سودجو باشید..
حتی کارشان به تلکه کردن کشیده که اونم طبق قانون حل خواهم کرد….
عجایب دنیایی شده…کودتای فرهنگی لازم داریم…
فکر میکنن با تهدید میتونن اخاذی کنن….
شدید مواظب اطرافتان باشید…
و اگر کسی با کسی مشکلی دارد باید قانونی عمل کند…

وگرنه این روزا که هرکی هرچی دوس داره میتونه راجع به دیگری بگه و در فضای مجازی پخش کنه..ا
گر کسی با حیثیت کسی بازی کند غرامت سنگینی دارد و من این بار تا تهش میرم.

شکایت بهنوش بختیاری از سودجیان تبلیغاتی,بهنوش بختیاری

همچنین ببینید

منبع : صفحه شخصی بهنوش بختیاری / پ

مطالب داغ روزانه...
ما را در سایت مطالب داغ روزانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار hotday بازدید : 107 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 9:21

تئاترهای در حال نمایش روی صحنه + عکس,تئاتر

جهانی‌ها -> عکس

آخرین هفته تیر ماه سالن های تئاتر تهران شاهد اجرای نمایش هایی است که نام بردنشان خالی از لطف نیست.

بازار داغ تئاتر در روزهای گرم تابستان
از دیروز که تابستان به بیست و هفتمین روز می رسد، 6 نمایش اجرای خود را در سالن های مختلف شهر تهران آغاز می کنند. رونق نمایش های تئاتر در روزهای داغ تابستان امسال بسیار چشمگیر بوده است . روزهای گرم تابستان در حالی سپری می شود که صحنه نمایش از حضور هنرمندان این عرصه و مردم مشتاق به تئاتر گرم و پررونق است.

تئاترهای در حال نمایش روی صحنه + عکس,تئاتر

رونق تئاتر در روزهای گرم تابستان

سالن ها و تالارهای نمایشی تهران در روزهای پایانی تیرماه و دومین ماه تابستان 95 میزبان 118 اثر نمایشی هستند که برخی از این آثار در حال حاضر روی صحنه رفته و تعداد دیگری نیز به زودی در معرض دید مخاطبان قرار می گیرند.

تئاترهای در حال نمایش روی صحنه + عکس,تئاتر

بازار داغ تئاتر در روزهای گرم تابستان

نمایش هایی که از امروز روی صحنه می روند

از امروز که تابستان به بیست و هفتمین روز می رسد، 6 نمایش اجرای خود را در سالن های مختلف شهر تهران آغاز می کنند.

نمایش های «خرمهره» نوشته فرهاد نقدعلی به کارگردانی محسن قصابیان در خانه نمایش ، «نبش قبر» نوشته و کارگردانی دلارام اسدی در تماشاخانه ارغنون ، «مجلس سنگ» نوشته و کارگردانی پویش فروزنده در تماشاخانه ارغنون، «آدم برفی» نوشته و کارگردانی امین ابراهیمی در تماشاخانه بازیگاه، «روایت ناتمام یک مربع خالی» نوشته و کار میلاد اردوبادی در موسسه فرهنگی هنری موج نو ، «رویای یک نیمه شب تابستان» نوشته باقر سروش و به کارگردانی مصطفی کوشکی در موسسه تئاتر تهران اجرای خود را از امشب آغاز می کنند.

تئاترهای در حال نمایش روی صحنه + عکس,تئاتر

چهره هایی که در مرداد ماه روی صحنه تئاتر خواهند رفت

چهره هایی که در مرداد ماه روی صحنه خواهند رفت

با پایان تیرماه در فهرست نمایش هایی که در سالن های تهران روی صحنه می روند، چهره هایی همچون پری صابری، حمید رضا نعیمی ، داوود فتحعلی بیگی ، نادر برهانی مرند ، آزاده انصاری و … دیده می شوند.

«سقراط» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی از 31 مرداد در تالار وحدت، «شمس پرنده» نوشته و کارگردانی پری صابری از اول مرداد در آمفی تئاتر ایوان عطار کاخ سعدآباد، «خوشبختی های کوچک سوسک شدن» نوشته نادربرهانی مرند به کارگردانی آزاده انصاری از سی ام تیر در تالار سایه تئاتر شهر، «انسانم آرزوست» نوشته و کارگردانی داود فتحعلی بیگی از 31 تیر در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می روند.

نمایش «پلنگ خیالباف» نوشته و کارگردانی مجتبی خمسه و سحر پورفرج سی ام تیر تالار گوشه فرهنگسرای نیاوران، «جهان انزوا» نوشته نائوی ولاس به کارگردانی رضا کوچک زاده از اول مرداد در تالار انتظامی خانه هنرمندان ، «فردا» نوشته و کارگردانی امین اسفندیاری از 28 تیر در تالار مولوی، «شاه ابو» نوشته احسان زیورعالم به کارگردانی آناهیتا قرچه از 29 تیر در تئاتر باران، «دختر یانکی» نوشته نیل سایمون و به کارگردانی بهرام تشکر اول شهریور سالن کنش معاصر، «ماجرای مورچه قرمزی» علیرضا جعفری مرام از 8 مرداد در مجموعه سینمایی ماندانا، «گرگ های دوست نداشتنی» از 14 مرداد در مجموعه سینمایی ماندانا ، «برگرد مرا ببین» نوشته رولان بارت و کارگردانی نسیم ریاضی، شیرین فرشباف و سید بهنام خانیگی از اول مرداد در خانه گفتمان شهر و معماری ، «کدو قلقله زن» نوشته جواد ذوالفقاری و به کارگردانی مجتبی خمسه و سحر پورفرج از اول مرداد فرهنگسرای ملل، «کرم های کتاب خوان» نوشته و کارگردانی علیرضا جعفری مرام از اول مرداد در مجموعه سینمایی ماندانا ، «ایوانف» نوشته و کارگردانی امیررضا کوهستانی از 12 مرداد در تالار ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر، دیگر نمایش هایی هستند که در تابستان امسال رنگ صحنه خواهند دید.

تئاترهای در حال نمایش روی صحنه + عکس,تئاتر

در تئاتر امسال چه میگذرد

نمایش هایی که روی صحنه هستند

آخرین هفته تیر ماه سالن های تئاتر تهران شاهد اجرای نمایش هایی است که نام بردنشان خالی از لطف نیست. در حال حاضر نمایش های «راپورت های شبانه دکتر مصدق» نوشته و کارگردانی اصغر خلیلی در تالار وحدت، «سفر به نهایت دور» نوشته و کارگردانی محمدمیرعلی اکبری، «روزهای بی باران» نوشته و کارگردانی امین بهروزی، «به زودی» نوشته همایون حجازی نیا و امیر اخوین و کارگردانی امیر اخوین در سالن های تئاترشهر، «آدامس خوانی» نوشته و کارگردانی محمد رحمانیان ، «یادم تو را فراموش» نوشته پوریا کاکاوند و کارگردانی ژاله صامتی، «پرتقال های کال» نوشته سینا آذین و کارگردانی صابر ابر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه هستند.

در تالار حافظ هم نمایش «دوباره اون آهنگو بزن سم»، نوشته وودی آلن و کارگردانی داود بنی اردلان و مستاجر نوشته و کارگردانی ستاره امینیان اجرا می شود.

تالار هنر که به اجرای نمایش های ویژه کودکان و نوجوانان اختصاص دارد نیز میزبان نمایش «پدر یک دقیقه ای» نوشته و کارگردانی رضا فیاضی و لاکی عجق وجق نوشته امیر مشهدی عباس و کارگردانی آناهیتا غنی زاده است.

«ترنس مسترها» نوشته و کارگردانی حمیدرضا مهنانی، «سزارین» نوشته آرین لطفعلیان و کارگرانی محمدرضا تک زارع، «خواهران پاپان» نوشته و کارگردانی مریم مالمیر نیز در تالار انتظامی خانه هنرمندان در حال اجرایند.

این در حالی است که فهرست 118 تایی نمایش های تابستان از اجرای حدود هفتاد نمایش دیگر در تماشاخانه های خصوصی، سینماتئاترها ، فرهنگسراها و سراهای محله حکایت دارد .

همچنین ببینید

منبع : خبرآنلاین / پ

مطالب داغ روزانه...
ما را در سایت مطالب داغ روزانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار hotday بازدید : 102 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 9:21

صید ماهی ترسناک + عکس,ماهی وحشتناک

جهانی‌ها -> اخبار

عنوان ماهی هیولا به یک موجود دریایی تقریبا عجیب و غریب نسبت داده شده است که اگرچه اندازه و طول کوچکی دارد اما در ظاهر و فرم صورت و دندان هایش شبیه موجوداتی ترسناک است.

صید ماهی با دندان هایی شبیه هیولا

یک ماهی عجیب و البته ترسناک که دندان هایی فوق العاده تیز هیولایی و بدنی شبیه مار ماهی دارد در رودخانه کاما واقع در مرکز روسیه صید شد.

صید ماهی ترسناک + عکس,ماهی وحشتناک

صید یک ماهی ترسناک با دندان هایی شبیه هیولا

ماهی هیولایی کوچک در آبهای روسیه به قلاب آمد

می توان گفت این ماهی یک موجود عجیب و غریب با چهره ای شبیه به هویلا و بدن مارماهی است که به رنگ مشکی متمایل به قهوه ای توسط یک صیاد روس صید شده است. مرد ماهیگیر که به صورت تفننی در حال ماهیگیری بود وقتی قلابش به دهان یک ماهی گیر کرد با تکان های شدید متوجه شد کا صید او یک ماهی درشت و البته قوی است . ماهی را که به بیرون از آب کشید شگفت زده شد چون شکل وظاهر ماهی کمی غیرطبیعی بود . این در حدود 25 سانتی متر طول دارد ولی وزن نسبتا سنگینی به قد و جثه اش دارد. این ماهی به نوعی عجیب و وحشتناک در قسمت تنه شباهت بسیاری به نوعی ماهی در آبهای چین به نام Chinese sleeper دارد اما شکل و فرم سرش بیشتر شبیه هیولاست تا ماهی .

صید ماهی ترسناک + عکس,ماهی وحشتناک

ماهی هیولا در روسیه صید شد

در تصاویر به خوبی مشاهده می کنید که فرم سر ماهی به دلیل داشتن آرواره های متفاوت شکل خاصی به خود گرفته است . دندان های بالا و پایین این ماهی دقیقا شبیه به هیولاهایی است که به هر شکل در تخیلات و تصاویر قدیمی رسم می شده ، دو دندان تیز و بلند در فک بالا و چهار دندان کج شده به سمت داخل در فک پایین که ما را به یاد خون آشام های فیلم و کارتون های خیالی می اندازد.

همچنین ببینید

منبع : نمناک / پ

مطالب داغ روزانه...
ما را در سایت مطالب داغ روزانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار hotday بازدید : 104 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 9:21

تئاترهای در حال نمایش روی صحنه + عکس,تئاتر

جهانی‌ها -> عکس

آخرین هفته تیر ماه سالن های تئاتر تهران شاهد اجرای نمایش هایی است که نام بردنشان خالی از لطف نیست.

بازار داغ تئاتر در روزهای گرم تابستان
از دیروز که تابستان به بیست و هفتمین روز می رسد، 6 نمایش اجرای خود را در سالن های مختلف شهر تهران آغاز می کنند. رونق نمایش های تئاتر در روزهای داغ تابستان امسال بسیار چشمگیر بوده است . روزهای گرم تابستان در حالی سپری می شود که صحنه نمایش از حضور هنرمندان این عرصه و مردم مشتاق به تئاتر گرم و پررونق است.

تئاترهای در حال نمایش روی صحنه + عکس,تئاتر

رونق تئاتر در روزهای گرم تابستان

سالن ها و تالارهای نمایشی تهران در روزهای پایانی تیرماه و دومین ماه تابستان 95 میزبان 118 اثر نمایشی هستند که برخی از این آثار در حال حاضر روی صحنه رفته و تعداد دیگری نیز به زودی در معرض دید مخاطبان قرار می گیرند.

تئاترهای در حال نمایش روی صحنه + عکس,تئاتر

بازار داغ تئاتر در روزهای گرم تابستان

نمایش هایی که از امروز روی صحنه می روند

از امروز که تابستان به بیست و هفتمین روز می رسد، 6 نمایش اجرای خود را در سالن های مختلف شهر تهران آغاز می کنند.

نمایش های «خرمهره» نوشته فرهاد نقدعلی به کارگردانی محسن قصابیان در خانه نمایش ، «نبش قبر» نوشته و کارگردانی دلارام اسدی در تماشاخانه ارغنون ، «مجلس سنگ» نوشته و کارگردانی پویش فروزنده در تماشاخانه ارغنون، «آدم برفی» نوشته و کارگردانی امین ابراهیمی در تماشاخانه بازیگاه، «روایت ناتمام یک مربع خالی» نوشته و کار میلاد اردوبادی در موسسه فرهنگی هنری موج نو ، «رویای یک نیمه شب تابستان» نوشته باقر سروش و به کارگردانی مصطفی کوشکی در موسسه تئاتر تهران اجرای خود را از امشب آغاز می کنند.

تئاترهای در حال نمایش روی صحنه + عکس,تئاتر

چهره هایی که در مرداد ماه روی صحنه تئاتر خواهند رفت

چهره هایی که در مرداد ماه روی صحنه خواهند رفت

با پایان تیرماه در فهرست نمایش هایی که در سالن های تهران روی صحنه می روند، چهره هایی همچون پری صابری، حمید رضا نعیمی ، داوود فتحعلی بیگی ، نادر برهانی مرند ، آزاده انصاری و … دیده می شوند.

«سقراط» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی از 31 مرداد در تالار وحدت، «شمس پرنده» نوشته و کارگردانی پری صابری از اول مرداد در آمفی تئاتر ایوان عطار کاخ سعدآباد، «خوشبختی های کوچک سوسک شدن» نوشته نادربرهانی مرند به کارگردانی آزاده انصاری از سی ام تیر در تالار سایه تئاتر شهر، «انسانم آرزوست» نوشته و کارگردانی داود فتحعلی بیگی از 31 تیر در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می روند.

نمایش «پلنگ خیالباف» نوشته و کارگردانی مجتبی خمسه و سحر پورفرج سی ام تیر تالار گوشه فرهنگسرای نیاوران، «جهان انزوا» نوشته نائوی ولاس به کارگردانی رضا کوچک زاده از اول مرداد در تالار انتظامی خانه هنرمندان ، «فردا» نوشته و کارگردانی امین اسفندیاری از 28 تیر در تالار مولوی، «شاه ابو» نوشته احسان زیورعالم به کارگردانی آناهیتا قرچه از 29 تیر در تئاتر باران، «دختر یانکی» نوشته نیل سایمون و به کارگردانی بهرام تشکر اول شهریور سالن کنش معاصر، «ماجرای مورچه قرمزی» علیرضا جعفری مرام از 8 مرداد در مجموعه سینمایی ماندانا، «گرگ های دوست نداشتنی» از 14 مرداد در مجموعه سینمایی ماندانا ، «برگرد مرا ببین» نوشته رولان بارت و کارگردانی نسیم ریاضی، شیرین فرشباف و سید بهنام خانیگی از اول مرداد در خانه گفتمان شهر و معماری ، «کدو قلقله زن» نوشته جواد ذوالفقاری و به کارگردانی مجتبی خمسه و سحر پورفرج از اول مرداد فرهنگسرای ملل، «کرم های کتاب خوان» نوشته و کارگردانی علیرضا جعفری مرام از اول مرداد در مجموعه سینمایی ماندانا ، «ایوانف» نوشته و کارگردانی امیررضا کوهستانی از 12 مرداد در تالار ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر، دیگر نمایش هایی هستند که در تابستان امسال رنگ صحنه خواهند دید.

تئاترهای در حال نمایش روی صحنه + عکس,تئاتر

در تئاتر امسال چه میگذرد

نمایش هایی که روی صحنه هستند

آخرین هفته تیر ماه سالن های تئاتر تهران شاهد اجرای نمایش هایی است که نام بردنشان خالی از لطف نیست. در حال حاضر نمایش های «راپورت های شبانه دکتر مصدق» نوشته و کارگردانی اصغر خلیلی در تالار وحدت، «سفر به نهایت دور» نوشته و کارگردانی محمدمیرعلی اکبری، «روزهای بی باران» نوشته و کارگردانی امین بهروزی، «به زودی» نوشته همایون حجازی نیا و امیر اخوین و کارگردانی امیر اخوین در سالن های تئاترشهر، «آدامس خوانی» نوشته و کارگردانی محمد رحمانیان ، «یادم تو را فراموش» نوشته پوریا کاکاوند و کارگردانی ژاله صامتی، «پرتقال های کال» نوشته سینا آذین و کارگردانی صابر ابر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه هستند.

در تالار حافظ هم نمایش «دوباره اون آهنگو بزن سم»، نوشته وودی آلن و کارگردانی داود بنی اردلان و مستاجر نوشته و کارگردانی ستاره امینیان اجرا می شود.

تالار هنر که به اجرای نمایش های ویژه کودکان و نوجوانان اختصاص دارد نیز میزبان نمایش «پدر یک دقیقه ای» نوشته و کارگردانی رضا فیاضی و لاکی عجق وجق نوشته امیر مشهدی عباس و کارگردانی آناهیتا غنی زاده است.

«ترنس مسترها» نوشته و کارگردانی حمیدرضا مهنانی، «سزارین» نوشته آرین لطفعلیان و کارگرانی محمدرضا تک زارع، «خواهران پاپان» نوشته و کارگردانی مریم مالمیر نیز در تالار انتظامی خانه هنرمندان در حال اجرایند.

این در حالی است که فهرست 118 تایی نمایش های تابستان از اجرای حدود هفتاد نمایش دیگر در تماشاخانه های خصوصی، سینماتئاترها ، فرهنگسراها و سراهای محله حکایت دارد .

همچنین ببینید

منبع : خبرآنلاین / پ

مطالب داغ روزانه...
ما را در سایت مطالب داغ روزانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار hotday بازدید : 110 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 22:00

صید ماهی ترسناک + عکس,ماهی وحشتناک

جهانی‌ها -> اخبار

عنوان ماهی هیولا به یک موجود دریایی تقریبا عجیب و غریب نسبت داده شده است که اگرچه اندازه و طول کوچکی دارد اما در ظاهر و فرم صورت و دندان هایش شبیه موجوداتی ترسناک است.

صید ماهی با دندان هایی شبیه هیولا

یک ماهی عجیب و البته ترسناک که دندان هایی فوق العاده تیز هیولایی و بدنی شبیه مار ماهی دارد در رودخانه کاما واقع در مرکز روسیه صید شد.

صید ماهی ترسناک + عکس,ماهی وحشتناک

صید یک ماهی ترسناک با دندان هایی شبیه هیولا

ماهی هیولایی کوچک در آبهای روسیه به قلاب آمد

می توان گفت این ماهی یک موجود عجیب و غریب با چهره ای شبیه به هویلا و بدن مارماهی است که به رنگ مشکی متمایل به قهوه ای توسط یک صیاد روس صید شده است. مرد ماهیگیر که به صورت تفننی در حال ماهیگیری بود وقتی قلابش به دهان یک ماهی گیر کرد با تکان های شدید متوجه شد کا صید او یک ماهی درشت و البته قوی است . ماهی را که به بیرون از آب کشید شگفت زده شد چون شکل وظاهر ماهی کمی غیرطبیعی بود . این در حدود 25 سانتی متر طول دارد ولی وزن نسبتا سنگینی به قد و جثه اش دارد. این ماهی به نوعی عجیب و وحشتناک در قسمت تنه شباهت بسیاری به نوعی ماهی در آبهای چین به نام Chinese sleeper دارد اما شکل و فرم سرش بیشتر شبیه هیولاست تا ماهی .

صید ماهی ترسناک + عکس,ماهی وحشتناک

ماهی هیولا در روسیه صید شد

در تصاویر به خوبی مشاهده می کنید که فرم سر ماهی به دلیل داشتن آرواره های متفاوت شکل خاصی به خود گرفته است . دندان های بالا و پایین این ماهی دقیقا شبیه به هیولاهایی است که به هر شکل در تخیلات و تصاویر قدیمی رسم می شده ، دو دندان تیز و بلند در فک بالا و چهار دندان کج شده به سمت داخل در فک پایین که ما را به یاد خون آشام های فیلم و کارتون های خیالی می اندازد.

همچنین ببینید

منبع : نمناک / پ

مطالب داغ روزانه...
ما را در سایت مطالب داغ روزانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار hotday بازدید : 97 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 22:00

شکایت بهنوش بختیاری از سودجیان تبلیغاتی,بهنوش بختیاری

جهانی‌ها -> اخبار

سوء استفاده از عکسهای بهنوش بختیاری توسط سودجویان تبلیغاتی بهنوش بختیاری را به شکایت قانونی از سودجویان واداشت.

شکایت قانونی بهنوش بختیاری از سودجویان تبلیغاتی

استفاده غیر قانونی از عکسهای بهنوش بختیاری در تبلیغات توسط سودجویان تبلیغاتی موجب خشم و واکنش قانونی بهنوش بختیاری شد . بهنوش بختیاری از سودجویان تبلیغاتی شکایت کرد و در اینستاگرامش پستی را در این رابطه منتشر کرد.

روند شکایت بهنوش بختیاری از برخی سودجویان تبلیغاتی را اینجا ببینید.

بهنوش بختیاری در جدیدترین پست اینستاگرام خود نوشت:

متاسفانه این روزها از عکس های من و بعضی همکارانم سو استفاده تبلیغاتی میکنن و بلیط میفروشن…وماجراهایی بوجود میارن…به همین دلیل برطبق مستندات بنده شکایت خود را قانونی آغاز کردم و خواهشم از مردمم اینه که به شدت مراقب آدمای سودجو باشید..
حتی کارشان به تلکه کردن کشیده که اونم طبق قانون حل خواهم کرد….
عجایب دنیایی شده…کودتای فرهنگی لازم داریم…
فکر میکنن با تهدید میتونن اخاذی کنن….
شدید مواظب اطرافتان باشید…
و اگر کسی با کسی مشکلی دارد باید قانونی عمل کند…

وگرنه این روزا که هرکی هرچی دوس داره میتونه راجع به دیگری بگه و در فضای مجازی پخش کنه..ا
گر کسی با حیثیت کسی بازی کند غرامت سنگینی دارد و من این بار تا تهش میرم.

شکایت بهنوش بختیاری از سودجیان تبلیغاتی,بهنوش بختیاری

همچنین ببینید

منبع : صفحه شخصی بهنوش بختیاری / پ

مطالب داغ روزانه...
ما را در سایت مطالب داغ روزانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار hotday بازدید : 104 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 4:02

ضربه ای که کودتای ترکیه به اقتصاد ایران زد,زیان کودتای ترکیه برای ایران

جهانی‌ها -> اخبار

با اینکه تحت ‌تأثیر این کودتا و ناآرامی‌های پس از آن، مرزهای زمینی بسته شده‌ بودند، پس از مدتی مرزها باز شدند

اما با وجود این آن‌گونه که رضا کامی، رئیس شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه،  می‌گوید، مرزها تنها برای عبور و مرور کامیون‌ها با در‌نظرگرفتن مالکیت باز شده‌اند.

ترکش کودتای ترکیه بر اقتصاد ایران

کودتایی با سرعت باد ترکیه را در هم نوردید؛ سرعت‌ عمل آن چنان زیاد بود که شوکی ناگهانی ایجاد کرد؛ اما به همان سرعت نیز سرکوب شد. این کودتا از همان آغاز چنان التهابی ایجاد کرد که مسیرهای پرواز‌های عادی و تجاری را تحت ‌تأثیر قرار داد و مرزها بسته شدند؛ حتی خبر رسید مقام‌های دریانوردی ترکیه به‌دنبال کودتای نافرجام در این کشور، تنگه بسفر، یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های ترانزیت نفت را ‌روی نفتکش‌ها بسته‌اند؛ این تنها بخشی از ماجرا بود. بازارهای جهانی در آخرین روز پیش از تعطیلات آخر هفته، واکنش‌های تندی نشان دادند، به‌طوری که طلای زرد و سیاه هر دو در واکنش به این اتفاقات، مسیر صعودی را در پیش گرفتند؛ اما لیر ترکیه به‌شدت ریخت و به پایین‌ترین قیمت خود در هشت سال اخیر رسید.

گشایش مرز بازرگان، براساس مالکیت کامیون‌ها

با اینکه تحت ‌تأثیر این کودتا و ناآرامی‌های پس از آن، مرزهای زمینی بسته شده‌ بودند، پس از مدتی مرزها باز شدند؛ اما با وجود این آن‌گونه که رضا کامی، رئیس شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه، در گفت‌وگو با «شرق» می‌گوید، مرزها تنها برای عبور و مرور کامیون‌ها با در‌نظرگرفتن مالکیت باز شده‌اند. به گفته کامی، با توجه به مالکیت کامیون‌ها، اجازه عبور از مرز داده شد. کامیون‌های ترکی که در ایران بودند اجازه یافتند به ترکیه بروند و کامیون‌ها با تابعیت ایرانی هم که در ترکیه بودند، به ایران بازگشتند.  او در گفت‌وگو با «شرق» تأکید کرد این ترددها نه براساس کالایی که از سوی کامیون‌ها حمل می‌شده بلکه براساس تابعیت بوده و برای کامیون‌های ترکیه به دلایل امنیتی و احتمال خروج کودتاچیان از ترکیه هنوز اجازه خروج از کشور صادر نشده است. کامی در قالب توصیه به فعالان اقتصادی، از آنها خواست توصیه دولتمردان در زمینه تجارت با ترکیه و عبور و مرور از مرز را جدی بگیرند؛ اما تأکید کرد به احتمال قوی، وضعیت مرزها به‌زودی به حالت عادی بازخواهد گشت.

ترانزیت بین ایران و ترکیه متوقف شد

با وجود اینکه رئیس کنفدراسیون صادرات در گفت‌وگو با ایسنا، گفته بود وقوع کودتا در ترکیه و تحولات این کشور در کوتاه‌مدت و میان‌مدت در صادرات ایران به ترکیه تأثیر منفی خواهد گذاشت؛ اما رضا کامی معتقد است این تأثیرات کوتاه‌مدت خواهد بود.  محمد لاهوتی به ایسنا گفته بود: اولین تأثیرهای این تحولات این بوده که مرزهای ما با ترکیه بسته شده است و صادرات کالاهای ایرانی که به‌صورت ترانزیت در خاک ترکیه برای ورود به بازارهای اروپایی تردد می‌کردند با مشکل روبه‌رو می‌شوند. از سوی دیگر جایگزین‌کردن کشورهای دیگر برای عبور کالا به‌صورت ترانزیت مستلزم وقت و هزینه است.  عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: اگر شرایط به حالت عادی برنگردد، بی‌تردید در صادرات کالاهای ترانزیتی ما و در کالاهای صادراتی و وارداتی ترکیه که یکی از شریکان مهم منطقه‌ای ماست، تأثیر چشمگیری خواهد داشت.

اکنون فصل تجارت با ترکیه نیست

کامی دراین‌باره به «شرق» می‌گوید آغاز و پایان این کودتا فورس‌ماژور بود و همین موضوع سبب می‌شود بازخوردهایی منفی در بازارها رخ دهد؛ اما این تأثیر‌ها کوتاه‌مدت خواهد بود، زیرا اکنون روزهای تعطیل ترکیه است و باید در انتظار روز دوشنبه و گشایش بازارها بمانیم.  به گفته او، خوشبختانه اکنون فصل تجارت ایران نیست. صادرات بهاری تمام شده و در تابستان به آن صورت صادرات نداریم و بازرگانان خود را برای صادرات پاییزه آماده می‌کنند. درباره واردات هم رکود تجاری در منطقه به‌ویژه در ایران وجود دارد، در نتیجه تأثیر این اتفاق از نظر اقتصادی بر تجارت ایران، چندان چشمگیر نخواهد بود.

صادرات محصولات پتروشیمی ایران به ترکیه متوقف شد

همچنین صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران به ترکیه به‌دلیل بسته‌شدن مرزهای مشترک دو کشور به‌صورت موقت متوقف شده است. به گزارش مهر، در شرایط فعلی ترکیه یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان محصولات پتروشیمی و پلیمری به‌ویژه انواع گریدهای پلی‌اتیلن سبک و سنگین خطی، پروپیلن و پلی‌پروپیلن از صنایع پتروشیمی ایران به‌ویژه مجتمع‌های پتروشیمی شازند اراک، تبریز، بندر امام، جم و تعدادی از واحدهای پتروشیمی در ماهشهر و عسلویه است. با توجه به اینکه به‌دلیل کوتاهی مسافت، بخش عمده‌ای از محصولات پتروشیمیایی ایران از مرزهای زمینی و با کانتینر از مرزهای زمینی به ترکیه صادر می‌شود، به‌دلیل بسته‌شدن مرزهای ایران، فعلا صادرات این محصولات هم به ترکیه متوقف شده است.

نشست تجاری ایران و ترکیه به تعویق افتاد

در همین زمینه، سیدجلال ابراهیمی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و ترکیه نیز قرار بود سه‌شنبه این هفته، در نشستی تجاری بین ایران و ترکیه با حضور وزیر جهاد کشاورزی در آنکارا شرکت کند که با وقوع بحران در آن کشور، این نشست به تعویق افتاد. به گفته او، این نشست قرار بود در زمینه حاصلخیزی خاک، فراورده‌های دریایی، شیلات و سایر مسائل کشاورزی به‌ویژه خشکبار و بسته‌بندی، مذاکراتی میان ایران و ترکیه انجام شود که به زمانی دیگر موکول خواهد شد.

تنگه «بسفر» به روی نفتکش‌ها بسته شد

مقام‌های دریانوردی ترکیه به‌دنبال کودتای نافرجام در این کشور، تنگه «بسفر» را که یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های ترانزیت نفت است، به‌روی نفتکش‌ها بستند. به گزارش رویترز، شرکت کشتی‌رانی «جی‌ای‌سی» اعلام کرد دولت ترکیه به دلایل امنیتی و با هدف تأمین امنیت، این تنگه را بسته است. بسفر یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های آبی حمل‌و‌نقل نفت است و بیش از سه‌درصد نفت جهانی که عمدتا از روسیه و دریای خزر حمل می‌شود، از این تنگه عبور می‌کند. براساس اعلام دولت آمریکا، سالانه حدود ۴٨ ‌هزار کشتی از این تنگه عبور می‌کنند و همین امر باعث شده است که تنگه بسفر یکی از گلوگاه‌های شلوغ حمل‌ونقل دریایی جهان باشد.

پروازهای یک‌طرفه ایران برای بازگرداندن مسافران ترکیه

در همین گیرو‌دار، با دردست‌گرفتن فرودگاه آتاتورک از سوی کودتاچیان و بازپس‌گیری این فرودگاه از سوی دولت اردوغان، ناامنی چنان گسترش یافته که تمامی پروازهای ترکیه لغو شدند و هواپیماهای تجاری بر فراز آسمان نیز تغییر جهت دادند. به گفته کامی، حتی اگر این پروازها مجوز فرود در ترکیه را داشتند، در این شرایط این کشور را برای فرود انتخاب نمی‌کردند. رئیس شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه معتقد است ماجرای فرودگاه ترکیه نشان داد دولت و مردم ترکیه در مواجهه با این اتفاقات از آمادگی بالایی برخوردار بودند، زیرا توانستند این حادثه را درسه، چهار ساعت حل‌وفصل کنند و فرودگاه را بازپس بگیرند.

 به‌هرحال، همین امر سبب شد تا تمامی پروازهای ایران به مقصد ترکیه لغو شوند و بنا بر تصمیمات سازمان هواپیمایی، مسافران جامانده در ترکیه نیز تعیین‌تکلیف شوند. به‌این‌ترتیب براساس اعلام این سازمان، مجوزی برای پرواز هواپیماهای بدون‌مسافر از تهران به مقصد کشور ترکیه صادر شده تا مسافران ایرانی باقی‌مانده در این کشور را در اسرع‌وقت به ایران بازگرداند. برهمین‌اساس رضا جعفرزاده، مدیر روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، خبر از فرود اولین پرواز ورودی از ترکیه در تبریز داد و اعلام کرد فرودگاه‌های ایران برای پذیرش پروازهای ورودی از ترکیه آمادگی دارند.

رد شایعه صف مردم در عابربانک‌ها

کامی همچنین با رد واکنش‌های هیجانی مردم در برداشت پول از عابربانک‌ها، هجوم به سوپرمارکت‌ها و پمپ‌بنزین‌ها، این اخبار را شایعه خواند و گفت: کودتا برای مردم این کشور آن‌قدر شوک‌آمیز بوده که افکار مردم بر مبارزه و تقابل با نیروی نظامی متمرکز شود. به گفته او، کسی که امنیت ندارد و مشخص نیست پنج‌دقیقه دیگر چه اتفاقی برایش می‌افتد، چگونه می‌تواند به فکر این باشد که پولی در جیب داشته یا نداشته باشد. چنین اتفاقاتی ممکن است به‌صورت جزئی رخ داده باشد اما عمومیت ندارد.

١٠ دلار افزایش طلای زرد در یک‌ساعت

به گزارش رویترز، قیمت طلا در بازارهای جهانی پس از انتشار خبر کودتا در ترکیه، ١٠ دلار در یک‌‌ساعت افزایش یافت و به ١٣٣٧,۴۵ دلار در هر اونس رسید. درواقع با افزایش ارزش بازارهای بورس آسیا به بالاترین رقم در ٩ ماهه گذشته و بالارفتن ارزش دلار در برابر ین به بیشترین میزان در سه هفته گذشته و همچنین انتشار آمارهای اقتصادی بهتر از انتظار چین، قیمت طلا روز جمعه کاهش یافت و در آستانه ثبت نخستین هفته کاهشی از ماه می‌ قرار گرفت اما پس از انتشار خبر کودتا در ترکیه افزایش یافت.

صعود طلای سیاه

در کنار آن، بازار نفت نیز، تحت‌تأثیر این اتفاق قرار گرفت و با وقوع کودتای نافرجام در ترکیه در ادامه بی‌ثباتی در برخی کشورهای منطقه، قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت. به گزارش ایرنا، براساس گزارش پایگاه خبری اینوستینگ آمریکا (در ساعت ١۵:١٧ به وقت گرینویچ) قیمت هر بشکه نفت برنت با ۶١ سنت افزایش (معادل ١,٢٩ درصد) به ۴٧دلارو ٩٨ سنت رسید. قیمت هر بشکه نفت آمریکا نیز با ۶١ سنت رشد (معادل ١.٣۴ درصد) به بشکه‌ای ۴۶دلارو ٢٩ سنت افزایش یافت. اما جالب است که با وجود شکست کودتاگران و تسلط تدریجی دولت قانونی ترکیه بر اوضاع، این رخداد بر بازار جهانی نفت، تأثیر گسترده‌ای نداشت و نتوانست افت شدید قیمت نفت در روزهای اخیر را جبران کند.

سقوط ارزش لیر

به‌دنبال انتشار خبر کودتا در ترکیه، ارزش لیر ترکیه بیشترین کاهش در هشت‌سال اخیر را در برابر دلار آمریکا تجربه کرد. به گزارش بلومبرگ، به‌دنبال انتشار خبر کودتا در ترکیه، ارزش اوراق خزانه‌داری آمریکا بالا رفت و ارزش سهام در بورس آمریکا نیز کاهش یافت. بعد از تحولات نیمه‌شب شنبه در ترکیه، ارزش لیر ۴,۶ درصد در برابر دلار آمریکا کاهش یافت و به ٣.٠١۵٧ در برابر هر دلار رسید که بیشترین کاهش از سال ٢٠٠٨ تاکنون بود. در بازارهای آسیا ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا نیز تقویت شد و به ١٠۴.٨٨ در برابر هر دلار رسید. درحالی‌که شاخص‌های سهام آمریکا که معاملات آنها تنها اندکی تغییر داشت، پس از انتشار خبر کودتا در ترکیه، شاخص «استاندارد‌ اند پورز» شاهد ۵٠٠ واحد کاهش بود. همچنین رویترز اعلام کرد: به‌دنبال کودتای نافرجام در ترکیه، شاخص‌های بورس وال‌استریت آمریکا کاهش پیدا کرد.

همچنین ببینید

منبع : روزنامه شرق/ پ

مطالب داغ روزانه...
ما را در سایت مطالب داغ روزانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار hotday بازدید : 116 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 2:20

واکنش بیمارستان جم نسبت به اقدام زشت پزشک این بیمارستان,اخبار

جهانی‌ها -> اخبار

مدیرعامل بیمارستان جم نسبت به اقدام عجیب و زشت پزشک این بیمارستان و توهین به داریوش مهرجویی واکنش نشان داد.

سرانجام توهین به داریوش مهرجویی

محسن تدین‌فر با اعلام اینکه اقدام پزشک خود را تائید نمیکنم از تجمع سینماگران مقابل بیمارستان خود سخن گفت.

محسن تدین‌‎فر مدیرعامل بیمارستان جم در رابطه با اتفاق‌های که در 2 روز گذشته در  مقابل بیمارستان تحت نظر وی رخ داده است، اظهار داشت: اصلا و ابدا رفتار پزشک موردنظر را تایید نمی‌کنیم با این پزشک در این رابطه صحبت شده است که دلایل این اقدام خود را توضیح داد. در مجموع تحت هیچ شرایطی عملی که وی مرتکب شده است، مورد تائیدمان نبوده و نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تجمعی در مقابل بیمارستان “جم” 25تیرماه شکل نگرفته است، گفت: عده‌ای مقابل بیمارستان گرد هم آمده بودند که در ابتدا متوجه حضور آنها نشدم، ولی بعد از گذشته  دقایقی از علت حضور آنها در محدوده بیمارستان جم آگاه شدم.
در مجموع نه رفتاری که در مراسم ترحیم زنده یاد عباس کیارستمی با پزشکان شد را تائید می کنیم نه رفتار پزشک موردنظر خودمان را، باید براساس قانون حرکت کرد، اگر اعتراضی وجود دارد باید در چارچوب قانون به آن رسیدگی شود.

همچنین ببینید

منبع  : برنا نیوز / پ

مطالب داغ روزانه...
ما را در سایت مطالب داغ روزانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار hotday بازدید : 109 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 2:20

اعلام زمان و مکان مراسم چهلم حبیب,مراسم چهلم حبیب

جهانی‌ها -> اخبار

براساس اخبار منتشر شده, مراسم چهلمین روز درگذشت حبیب محبیان خواننده کشورمان, روز سه شنبه 29 تیر برگزار می شود.

برگزاری مراسم چهلم حبیب محبیان

 قرار است مراسم چهلمین روز درگذشت حبیب محبیان روز سه‌شنبه (29 تیرماه) در مسجد قدس در روستای نیاسته و محل زندگی این خواننده پاپ برگزار شود.

حبیب ساعت 9 صبح جمعه 21 خرداد 1395 بر اثرایست قلبی در روستای نیاسته رامسر و در سن 67 سالگی درگذشت و پیکرش در محوطه مسجد قدس روستای نیاسته به خاک سپرده شد.

حبیب محبیان معروف به حبیب (زادهٔ ۴ مهر ۱۳۲۶ در شمیران– درگذشت ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ در روستای نیاسته، کتالم، رامسر) خواننده، آهنگساز، نوازنده و ترانه‌سرای ایرانی بود. او در دههٔ ۱۳۵۰ خورشیدی با آلبوم مرد تنهای شب به شهرت رسید. جنس صدای متمایز حبیب، استفاده‌اش از گیتار ۱۲سیمی و آهنگسازی متأثر از موسیقی راک غربی، او را به‌عنوان هنرمندی متفاوت به موسیقی پاپ ایران معرفی کرد

همچنین ببینید

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان / پ

 

مطالب داغ روزانه...
ما را در سایت مطالب داغ روزانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار hotday بازدید : 106 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 2:20

خبر داغ روز | اخبار داغ روز ، سوژه های روز – جهانی‌ها شامل ، عکس ، مدل لباس ، دکوراسیون ، سرگرمی ، دانلود آهنگ جدیدخبر داغ روز | اخبار داغ روز ، سوژه های روز – جهانی‌ها شامل ، عکس ، مدل لباس ، دکوراسیون ، سرگرمی ، دانلود آهنگ جدیدازدواج عجیب پسر 17 ساله با پیرزن 71 سالهشهره سلطانی خواننده شد + عکسکار زشت باشگاه بارسلونا با خانواده‌های ایرانیسرگردانی ایرانی ها در ترکیهناتوانی دستگاه اطلاعاتی ترکیه در کشف کودتا

http://www.jahaniha.ir عکس ، مدل لباس ، دکوراسیون ، اس ام اس ، سریال ، فیلم ، دانلود آهنگ جدید Sun, 17 Jul 2016 15:09:55 +0000 fa-IR hourly 1 https://wordpress.org/?v=4.5.3 http://www.jahaniha.ir/wp-content/uploads/2016/04/jahaniha-150x117.png http://www.jahaniha.ir 32 32 http://www.jahaniha.ir/%d8%a7%d8%b2%d8%af%d9%88%d8%a7%d8%ac-%d8%b9%d8%ac%db%8c%d8%a8-%d9%be%d8%b3%d8%b1-17-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d9%be%db%8c%d8%b1%d8%b2%d9%86-71-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%87.html http://www.jahaniha.ir/%d8%a7%d8%b2%d8%af%d9%88%d8%a7%d8%ac-%d8%b9%d8%ac%db%8c%d8%a8-%d9%be%d8%b3%d8%b1-17-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d9%be%db%8c%d8%b1%d8%b2%d9%86-71-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%87.html#respond Sun, 17 Jul 2016 11:53:40 +0000 http://www.jahaniha.ir/?p=125731 ازدواج عجیب پسر 17 ساله با پیرزن 71 ساله آشنایی زن 71 ساله انگلیسی با پسر 17 ساله یکی از عجیب ترین ازدواج‌های قرن را رقم زد.این ازدواج در حالی اتفاق افتاد که فقط 3 هفته از آشنایی آنها می‌گذشت. «المدا ارل» در این باره گفت: در مراسم تشییع و تدفین پسرم با «گری» که […]

نوشته ازدواج عجیب پسر 17 ساله با پیرزن 71 ساله اولین بار در جهانی‌ها شامل ، عکس ، مدل لباس ، دکوراسیون ، سرگرمی ، دانلود آهنگ جدید پدیدار شد.

]]> http://www.jahaniha.ir/%d8%a7%d8%b2%d8%af%d9%88%d8%a7%d8%ac-%d8%b9%d8%ac%db%8c%d8%a8-%d9%be%d8%b3%d8%b1-17-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d9%be%db%8c%d8%b1%d8%b2%d9%86-71-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%87.html/feed 0 http://www.jahaniha.ir/%d8%b4%d9%87%d8%b1%d9%87-%d8%b3%d9%84%d8%b7%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%b4%d8%af-%d8%b9%da%a9%d8%b3.html http://www.jahaniha.ir/%d8%b4%d9%87%d8%b1%d9%87-%d8%b3%d9%84%d8%b7%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%b4%d8%af-%d8%b9%da%a9%d8%b3.html#respond Sun, 17 Jul 2016 08:41:20 +0000 http://www.jahaniha.ir/?p=125679 شهره سلطانی خواننده شد + عکس جهانی‌ها -> اخبار شهره سلطانی با اشاره به اینکه در اجرای تیرماه خود آثاری خاطره انگیز را برای مخاطبانش اجرا می کند، گفت: به طور صد درصد کنسرت هایم ادامه پیدا می کند. سلطانی بازیگر عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر  با اشاره به کنسرت خود که قرار است روزهای […]

نوشته شهره سلطانی خواننده شد + عکس اولین بار در جهانی‌ها شامل ، عکس ، مدل لباس ، دکوراسیون ، سرگرمی ، دانلود آهنگ جدید پدیدار شد.

]]> http://www.jahaniha.ir/%d8%b4%d9%87%d8%b1%d9%87-%d8%b3%d9%84%d8%b7%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%b4%d8%af-%d8%b9%da%a9%d8%b3.html/feed 0 http://www.jahaniha.ir/%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%b2%d8%b4%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d9%84%d9%88%d9%86%d8%a7-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c.html http://www.jahaniha.ir/%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%b2%d8%b4%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d9%84%d9%88%d9%86%d8%a7-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c.html#respond Sun, 17 Jul 2016 04:42:35 +0000 http://www.jahaniha.ir/?p=125635 کار زشت باشگاه بارسلونا با خانواده‌های ایرانی جهانی‌ها -> اخبار آکادمی ملی فوتبال از لغو مجوز باشگاه بارسلونا اسپانیا برای برگزاری یک دوره آموزشی مدرسه فوتبال در تهران خبر داد. بارسلونا خانواده‌های ایرانی را سرکار گذاشت: محمد حسین علیزاده رئیس آکادمی ملی فوتبال با ارسال نامه‌ای به علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرد که […]

نوشته کار زشت باشگاه بارسلونا با خانواده‌های ایرانی اولین بار در جهانی‌ها شامل ، عکس ، مدل لباس ، دکوراسیون ، سرگرمی ، دانلود آهنگ جدید پدیدار شد.

]]> http://www.jahaniha.ir/%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%b2%d8%b4%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d9%84%d9%88%d9%86%d8%a7-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c.html/feed 0 http://www.jahaniha.ir/%d8%b3%d8%b1%da%af%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%87%d8%a7-%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d9%87.html http://www.jahaniha.ir/%d8%b3%d8%b1%da%af%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%87%d8%a7-%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d9%87.html#respond Sun, 17 Jul 2016 04:34:54 +0000 http://www.jahaniha.ir/?p=125632 سرگردانی ایرانی ها در ترکیه جهانی‌ها -> اخبار بر اساس گزارشی که معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده، ١٠‌هزار گردشگر ایرانی درترکیه حضور دارند که تورهای گردشگری به این کشور سفر کرده‌اند. ایرانی ها در ترکیه سرگردان شدند  بر اساس گزارشی که معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده، ١٠‌هزار گردشگر ایرانی درترکیه حضور […]

نوشته سرگردانی ایرانی ها در ترکیه اولین بار در جهانی‌ها شامل ، عکس ، مدل لباس ، دکوراسیون ، سرگرمی ، دانلود آهنگ جدید پدیدار شد.

]]> http://www.jahaniha.ir/%d8%b3%d8%b1%da%af%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%87%d8%a7-%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d9%87.html/feed 0 http://www.jahaniha.ir/%d9%86%d8%a7%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d9%87.html http://www.jahaniha.ir/%d9%86%d8%a7%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d9%87.html#respond Sun, 17 Jul 2016 04:18:38 +0000 http://www.jahaniha.ir/?p=125629 ناتوانی دستگاه اطلاعاتی ترکیه در کشف کودتا جهانی‌ها -> اخبار «هآرتص» چاپ رژیم صهیونیستی در گزارشی به بررسی کودتای ترکیه و نقش ارتش در شکل گیری این کودتا و اقدامات احتمالی «اردوغان» رئیس جمهور این کشور برای بهره برداری از این اقدام پرداخته است. اختلافات در بدنه ارتش پایگاه صهیونیستی «هاآرتص» در تحلیلی به بررسی […]

نوشته ناتوانی دستگاه اطلاعاتی ترکیه در کشف کودتا اولین بار در جهانی‌ها شامل ، عکس ، مدل لباس ، دکوراسیون ، سرگرمی ، دانلود آهنگ جدید پدیدار شد.

]]> http://www.jahaniha.ir/%d9%86%d8%a7%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c%d9%87.html/feed 0

مطالب داغ روزانه...
ما را در سایت مطالب داغ روزانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار hotday بازدید : 121 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 22:24

شهره سلطانی خواننده شد + عکس,خوانندگی شهره سلطانی

جهانی‌ها -> اخبار

شهره سلطانی با اشاره به اینکه در اجرای تیرماه خود آثاری خاطره انگیز را برای مخاطبانش اجرا می کند، گفت: به طور صد درصد کنسرت هایم ادامه پیدا می کند.

سلطانی بازیگر عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر  با اشاره به کنسرت خود که قرار است روزهای 30 و 31 تیرماه برگزار شود، گفت: در کنسرت جدیدم که برای اولین بار برگزار می شود در قالب سبک پاپ روی صحنه می روم و نکته قابل توجه این است که اعضای گروه من همگی از فارغ التحصیلان هنرستان و دانشکده موسیقی هستند و برخی از آنها با من هم دوره بوده اند.

وی ادامه داد: در این کنسرت تابستانی 11 قطعه با کلام اجرا می کنیم و دو قطعه بی کلام که از این میان در مورد 9 قطعه می توان گفت که این آثار جدید هستند و ترانه هایشان را اغلب خودم انتخاب کرده ام و روی آنها آهنگسازی و تنظیم صورت گرفته است.

سلطانی دربخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: از میان قطعه های اجرایی دو قطعه خاطره انگیز است و در واقع بازخوانی کارهای قدیمی محسوب می شود.

این بازیگر عرصه سینما و تلویزیون با اشاره به روند طولانی مدتی که برای گرفتن مجوز طی کرده، یادآور شد: متاسفانه من روند طولانی مدتی را سپری کردم و خیلی دیر به من مجوز دادند چرا که شعرهای من جدید بود و باید حتما تایید می شد و هر وقت که شعری تایید نمی شد زمان زیادی صرف می کردم تا اینکه قطعه دیگری را انتخاب کنم.

وی همچنین افزود: از زمانی که مجوز گرفتم تا وقتی که بتوانم کار را روی صحنه ببرم ، دو هفته بیشتر فرصت نداشتم و دراین مدت خیلی سریع شروع به تبلیغات کردیم.

این بازیگر عرصه تئاتر همچنین گفت: ایده ها و فکرهای زیادی برای این اجرا داشتم اما با توجه به شرایط محدود و همچنین در نظر داشتن اینکه خودم نیز زمان بسیاری را سر کار سپری می کنم، تصور نمی کنم که تمام این ایده ها عملی شود.

وی در ادامه صحبت های خود با تأکید بر اینکه قرار است کنسرت هایش ادامه پیدا کند، اظهار کرد: به طور صد در صد اجراهای ما ادامه پیدا می کند چرا که رشته اصلی من موسیقی بوده و سالیان سال هم بدون حاشیه در موسیقی حضورداشتم چرا که چندان اهل حاشیه نیستم و پیش از اینکه کاری را به سرانجام برسانم حرفی نمی زنم مانند برگزاری کنسرتم که با اعلام خبر برگزاری آن خیلی از افراد غافلگیر شدند.

سلطانی افزود: از این پس سعی می کنم بانوان طرفدار موسیقی خود را راضی کنم و به آنها اعلام کنم که موسیقی خوبی را به آنها ارائه می دهم چرا که تصور می کنم نسبت به سال های گذشته فرصت بیشتری در اختیار دارم و هم اکنون هدفم تمرکز بیشتر روی این بخش است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که بیشتر فکر کردم به این نتیجه رسیدم که زمانی که من توانایی انجام کاری را دارم چرا آن را انجام ندهم البته اعتراف می کنم در این مسیر تلنگری به من وارد شد و غیرتی شدم که بهتر است کاری را که از آن آگاهی دارم و درسش را خوانده ام را انجام دهم و از آن استفاده هنری کنم.

گفتنی است شهره سلطانی 30 و 31 تیر ساعت 15 در تالار وحدت برای بانوان ایران زمین می خواند.

همچنین ببینید

منبع : بیتوته / پ

- - , .
.

مطالب داغ روزانه...
ما را در سایت مطالب داغ روزانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار hotday بازدید : 95 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 16:34

ناتوانی دستگاه اطلاعاتی ترکیه در کشف کودتا,کودتای ترکیه

جهانی‌ها -> اخبار

«هآرتص» چاپ رژیم صهیونیستی در گزارشی به بررسی کودتای ترکیه و نقش ارتش در شکل گیری این کودتا و اقدامات احتمالی «اردوغان» رئیس جمهور این کشور برای بهره برداری از این اقدام پرداخته است.

اختلافات در بدنه ارتش

پایگاه صهیونیستی «هاآرتص» در تحلیلی به بررسی عوامل کودتای جمعه شب در ترکیه و تشدید اختلافات در داخل بدنه ارتش پرداخت و آن را عامل کودتای نافرجام دانست.این رسانه در ادامه به ناتوانی دستگاه اطلاعاتی ترکیه اشاره کرده و نوشته است: چگونه ممکن است که دستگاه اطلاعاتی ترکیه با همه بازوهایش از رصد زمینه چینی برای کودتا ناتوان بوده است؟

بر اساس این گزارش در این تحلیل آمده است: در صورتی که سخنان «بنعلی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه مبنی بر اینکه کودتاگران از حامیان «فتح الله گولن» مخالف تُرکی هستند را بپذیریم، به نظر می رسد در صورت اراده ارتش ترکیه برای کودتا، ارتش قادر به این کار و همچنین برنامه ریزی برای اجرای آن است؛ به علاوه ارتش ترکیه می تواند نیروهای زمینی و هوایی را برای این هدف به کار بیندازد و نارضایتی خود را از اقدامات اردوغان رئیس جمهور ترکیه ابراز کند. این در حالی است که اردوغان در سال ۲۰۱۰ میلادی نیز با اجرای اصلاحاتی عمیق، ارتش را پاکسازی کرد و صدها نفر از افسران، روزنامه نگاران، نویسندگان و ادیبان را به اتهام برنامه ریزی برای توطئه محاکمه کرد اما حوادث اخیر رخ داده است.

در ادامه این تحلیل افزوده شده است: اردوغان نگران است و هراس دارد. زیرا هر چند که ارتش ترکیه به رئیس جمهور این کشور وفادار است اما در میان فرماندهان عالی ارتش ترکیه، مخالفان و موافقان اردوغان در خصوص ۲ مسأله بسیار چالش دارند: نخست جنگ علیه کُردها و دوم نیز سیاست ترکیه در قبال سوریه؛ در مسأله نخست یعنی جنگ علیه کُردها، یک گروه از فرماندهان به صلح با آنها و عدم وجود راهکار نظامی برای حل مشکل کُردها معتقدند اما گروه دیگر به تشدید مشت آهنین علیه کُردها به آنها اعتقاد دارند.

هآرتص در همین راستا می افزاید: اما در رابطه با مسأله دوم یعنی سیاست ترکیه در قبال سوریه نیز ۲ دیدگاه وجود دارد؛ گروه نخست در ارتش ترکیه به ویژه بخش اطلاعات ارتش مدت زمانی طولانی به داعش کمک کرده اند. این در حالی است که گروه دیگری از ارتشیان ترکیه معتقدند که حمایت از داعش و سیاست سخت اردوغان علیه بشار اسد رئیس جمهور سوریه موجب شده است که تروریسم به اراضی ترکیه انتقال یابد و این سیاست منجر به کشته شدن ۲۵۰ شهروند تُرک شده است. در رابطه با کودتا نیز فرضیه کودتاچیان این بوده است که بیشتر مردم ترکیه از آنها حمایت می کنند. این در حالی است که در انتخابات اخیر ترکیه حزب عدالت و توسعه ترکیه به ریاست اردوغان حائز بیش از ۴۰ درصد آراء شد.

این رسانه صهیونیست در پایان آورده است: پس از پایان توطئه و بازگشت آرامش به ترکیه، بعید نیست که اردوغان برگزاری انتخابات جدیدی را اعلام کند تا از طریق آن بتواند به اکثریت مورد نیاز برای انجام اختیارات بیشتر به ویژه در مقابل ارتش ترکیه دست یابد.

همچنین ببینید

منبع : مهر / پ

- - , .
.

مطالب داغ روزانه...
ما را در سایت مطالب داغ روزانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار hotday بازدید : 100 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 12:34

سرگردانی ایرانی ها در ترکیه,مسافران ایرانی در ترکیه

جهانی‌ها -> اخبار

بر اساس گزارشی که معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده، ١٠‌هزار گردشگر ایرانی درترکیه حضور دارند که تورهای گردشگری به این کشور سفر کرده‌اند.

ایرانی ها در ترکیه سرگردان شدند

 بر اساس گزارشی که معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده، ١٠‌هزار گردشگر ایرانی درترکیه حضور دارند که تورهای گردشگری به این کشور سفر کرده‌اند.بازگشت این تعداد مسافر ایرانی با توجه به لغو پروازها به سمت ترکیه یکی از چالش‌هایی است که طرف ایرانی با آن مواجه است.

سازمان میراث فرهنگی همچنین اعلام کرده با «رایزنی‌ با وزارت امورخارجه و سازمان هواپیمایی کشوری، درحال برنامه‌ریزی برای بازگشت امن و تدریجی گردشگران ایرانی است» که به دلیل ناآرامی‌های شب‌های گذشته نتوانسته‌اند در زمان مقرر، ترکیه را ترک کنند.

درهمین زمینه «محمدحسن کرمانی»، رئیس هیأت‌مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی گفته؛ آژانس‌های مسافرتی مسئولیتی در قبال اتفاق‌هایی مانند کودتا ندارند و «مسافران ایرانی که مدت تورشان تمام شده هزینه‌های اضافی ماندگاری در ترکیه را باید خودشان پرداخت کنند.» کرمانی با بیان این‌که هزینه‌های اضافی پس از پایان تور با مسافر است، گفته؛ امکان دارد برخی مسافران پول به اندازه کافی همراه نداشته باشند که «آژانس‌ها می‌توانند با آنها همکاری کنند یا از طریق نمایندگی‌های ایران درخارج از کشور» این مشکل حل می‌شود.

ولی تیموری، مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی گردشگری هم درباره این وضع گفته؛ در قراردادهای گردشگران آمده که ارایه خدمات گردشگری در تورهای خارجی که به شرایط بحرانی برخورد می‌کند، چگونه باشد. به گفته او، این شرایط در قراردادهای مربوطه امضا شده و هزینه‌های آن نیز مشخص است، بنابراین ایرانیانی که قصد سفر به ترکیه داشتند اما به دلیل بحران به وجود آمده سفر آنها لغو شده است، مشمول جریمه نمی‌شوند؛ از طرف دیگر اما گردشگرانی که در ترکیه حضور دارند و سفر آنها به پایان رسیده، اکنون که نه آژانسی طرف حساب است و نه ارایه‌کننده خدمات، تأمین‌بخشی از این هزینه برعهده مسافر خواهد بود.

همچنین براساس ماده ٣٢ قرارداد «ارایه خدمات مسافرتی و گردشگری درتورهای خروجی» که به این شرایط بحرانی می‌پردازد، کارگزار متعهد است؛ برنامه سفر و گشتِ مورد توافق را به‌طور کامل و دقیق انجام دهد، لیکن درصورت وقوع حوادث و پیشامدهای غیرمنتظره از قبیل جنگ، شورش، اعتصاب و مشکلاتی که از کنترل کارگزار خارج بوده و سبب ابطال یا تغییر برنامه گشت شود، مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود، اما کارگزار موظف است وجوه دریافتی را به گردشگر مسترد کند.

وزارت خارجه ایران هم در بیانیه‌ای از ایرانیانی که اکنون در ترکیه هستند، خواسته است که درصورت هرگونه مشکلی با سفارت ایران در آنکارا تماس داشته باشند و ایرانیان مقیم ترکیه و مسافران این کشور تا اطلاع ثانوی از ترک محل اقامت و حضور در هرگونه تجمع خودداری کرده و به هشدارهای مقامات امنیتی ترکیه توجه کنند.

همچنین ببینید

منبع : روزنامه همشهری/ پ

- - , .
.

مطالب داغ روزانه...
ما را در سایت مطالب داغ روزانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار hotday بازدید : 106 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 12:34

کار زشت باشگاه بارسلونا با خانواده‌های ایرانی,اخبار

جهانی‌ها -> اخبار

آکادمی ملی فوتبال از لغو مجوز باشگاه بارسلونا اسپانیا برای برگزاری یک دوره آموزشی مدرسه فوتبال در تهران خبر داد.

بارسلونا خانواده‌های ایرانی را سرکار گذاشت:

محمد حسین علیزاده رئیس آکادمی ملی فوتبال با ارسال نامه‌ای به علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرد که شرکت سبز ورزش با ارسال مکاتبات و پیگیری‌های مکرر، متقاضی دریافت مجوز برای برگزاری یک دوره مدارس فوتبال با همکاری باشگاه بارسلونا اسپانیا(Barcelona) در تهران بوده است.

در ادامه نامه رئیس آکادمی ملی فوتبال به اسدی آمده است: قرار بود تا این دوره به مدت هفت روز و در اردوگاه منظریه آموزش و پرورش برگزار شود که علیرغم گذشت نزدیک به دو ماه، هیچ گونه برنامه‌ای از سوی شرکت مذکور ارائه نشده است و از خانواده‌ها نیز طی اطلاعیه‌ای، هزینه‌های غیر متعارف دریافت شده است. بر همین اساس خواستار لغو موقت مجوز هستیم.

رئیس آکادمی ملی فوتبال: مجوز برگزاری دوره آموزشی لغو شده است

رئیس آکادمی ملی فوتبال اعلام کرد که برگزاری دوره آموزشی توسط بارسلونا اسپانیا لغو شده و شرکت سبز ورزش پاسخگوی آن است. محمد علیزاده رئیس آکادمی ملی فوتبال با تائید مطلب فوق گفت: طی جلسات و نشست‌های مکرری که نماینده شرکت سبز ورزش با فدراسیون و آکادمی درباره برگزاری یک دوره مدارس فوتبال با همکاری باشگاه بارسلونا اسپانیا در تهران داشته است قرار شد تا این دوره بدون دریافت هزینه از خانواده‌ها و در تهران برگزار شود.

وی افزود: علیرغم گذشت دو ماه از درخواست برگزاری دوره، این شرکت هیچ اقدامی به تشکیل دوره آموزشی نکرده و مجوزش لغو می‌شود. اگر قرار است تا دوره مدارس فوتبال با همکاری باشگاه بارسلونا برگزار شود، شرکت سبز ورزش باید درخواست مجدد خود را ارسال کند.

رئیس آکادمی ملی فوتبال در پایان گفت: قرار بود طبق تعهدات شرکت ورزش سبز، هیچ هزینه‌ای از خانواده‌ها پرداخت نشود اما متاسفانه طبق اطلاعاتی که داریم، این اقدام صورت گرفته و شرکت مذکور باید پاسخگوی تخلفاتی که انجام داده باشد.

همچنین ببینید

منبع : ایسنا / پ

- - , .
.

مطالب داغ روزانه...
ما را در سایت مطالب داغ روزانه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار hotday بازدید : 92 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 12:34